Mä haluan asua Lontoon keskustassa. Käydä hämyisissä baareissa, laittaa niittejä vaatteisiin ja opetella sitä mieletöntä korostusta istuessani kavereiden kanssa aamiaisella.

Mä haluan asua Amsterdamissa. Nähdä keväällä ne kukat, polttaa pilveä hippitukkien kanssa, uida suihkulähteessä ja kiroilla paikallisesti.

Mä haluan asua Brasiliassa. Mieluiten rannikolla, vetreyttää portugalin, opetella tanssimaan Forroa ja käydä viidakkojuhlissa.

Mä haluan asua Irlannissa. Opetella sankarilauluja, värjötellä Shannon-joen varrella, sytyttää pyhimyksille kynttilöitä ja syödä kalaa ja ranskalaisia.

Mä haluan nukkua joka puolella, kävellä katuja ja aatella, että tää on mun kotini. Nyt.

Haluan opiskella, tehdä töitä, tavata ihmisiä ja ehkä vaan olla.

Mä haluan myös yliopistoon, analysoida jotain Nietzscheä ja olla niin saamarin akateeminen.

Mä haluan suorittaa terapiaopinnot, lukea sosiaalialaa, psykologiaa, yhteiskuntapolitiikkaa.

Mä haluan myös lapsia, omakotitalon ja ihanan työpaikan. Sen kodin mä haluan ainakin Jyväskylän maalaiskuntaan, Kuopioon, Joensuuhun, Järvenpäähän, Asikkalaan ja Lempäälään.

Tahdon newfoundlandinpaimenkoiran, entlebuchinpaimenkoiran, australianpaimenkoiran, berninpaimenkoiran, aika monta muuta paimenkoiraa, islanninlammaskoiran, vanhanenglanninlammaskoiran, samojedin ja ruotsinlapinkoiran. Ja muutaman sekarotuisen. Rescue-hauvoja.

Mä haluan asua Kalliossa, hengata Mascotissa pelaamassa pelejä, käydä sinkkukaupassa ja juoda törkysen halpoja kännejä.

Asua ihanan poikaystävän kanssa kerrostalokaksiossa, sisustaa ja laittaa ja tehdä viikonloppuisin yhdessä ihania ruokia, joissa on kanaa ja banaania ja aurajuustoa. Reissata yhdessä, käydä mökillä...

Mökki! Mä haluan mökin, missä vietän kaikki lomat. Makaan laiturilla ja luen äidiltä perittyjä naistenlehtiä 90-luvulta. Nauran mallien kampauksille, juon siideriä ja heitän koiralle veteen keppiä. Paistan lettuja muurikalla, saunon rantasaunassa ja illalla katson sen miehen kanssa auringonlaskua ja vähän itken onnesta.

Mä olen 22-vuotias. Eikö vain, että mun odotettavissa oleva elinikäni on 384 vuotta? Ja ensisynnyttäjien ihanneikä on 58? Onhan?